Friday, October 15, 2010

The journey of Baby Noah (Part Une)


..Noah at 7 Days old..

Finally ada free time to blog as Noah is sleeping soundly... :) i have tried to blog about my wonderful experience like soo many times but i guess i am just as lazy as anyone else. but seriously, i really need to since i realised i slowly began to forget it! :(

4th October
Weekly check up with Dr.Mazita. Pergi dgn Helmi since dia pun ada appointment with his orthopedic later after that. Dr.Mazita just ckp everything ok! kepala baby pun dah engaged to my pelvis...placenta dah kat atas...hehe and tapi masa dia tengok kaki yang tak bengkak lagi, dia pun comment, "saya rasa awak due 281010 ni since kaki pun tak bengkak lagi :)" and that's what she said la :P

5th October
Bangun at 630am and ada stain on my pantyliner again. 1st time when i was 28 weeks preggie...and this time dah almost 37 weeks and since orang ckp 37 weeks dah boleh bersalin, we like cuak, and went straight to labour room Demc, Shah Alam.
Masa tu tak rasa any contraction pun but still bleeding. Nurse terus panggil Dr.Mazita but we had to wait for her because apparently we're abit too early to arrive! hehe yela cuak kan? :P by 800am, Dr.Mazita came and said "Eh saya baru je jumpa awak semalam kan... :)" haaa ternyata Doctor is always wrong! LOL. Dr.Mazita suruh baring nak check dah buka berapa cm (ok, ini adalah procedure yang paling TAK BEST sekali...sakit like hell, unpleasant, but apparently the only way to check dah dilate ke tak! huhu ) And masa tu dah dilate 1cm! Memang terkejut la. Dalam hati ckp, MasyaAllah..awalnya!! Dr.Mazita bagi MC for the whole week, and suggest i go home, and rest, cause it could take awhile, at least a week before i am 10cm/full dilated! And dia ckp, kalau nak cepatkan dilate some more, banyak kan berjalan. so okla, balik rumah, packing some of maternity and baby stuffs, and went straight to my parents house.

Frankly, masa ni tak bagitahu siapa pun except for my sister, my parents, and two of closest friend cause i really didn't want to bother anyone else. At this point, tak sure nak rasa apa. Tapi yang pasti, cuak as hell!!

6th October
Still bleeding, tapi dah almost kering. Text Dr.Faiza/Popsy from HUKM Bangi, nak opinion from her cause she is also a gynea, and yang penting, ex-tkcian! hehe Popsy suggest i should follow up dengan my gynea again cause dia takut leaking. Bila bagitahu Mama, dia suruh tunggu sampai rasa sakit since bleeding pun dah almost stop. Kak Ngah, Nana & Niza pun suggest suruh jumpa Doctor since dah bleeding since semalam. Masa ni dah start stress and nangis cause tak sure nak buat apa. Yang pasti, nak jumpa Doctor, tapi takut dia check macam semalam tu, takut lagi koyak...tapi that's the only way nak tahu berapa cm dah dilate. And since dah tak boleh nak drive sendiri, and Helmi pun kerja, nak pergi Demc, Mama macam tak setuju. Mixed feeling sangat tapi ended up, tunggu Helmi balik from office, then straight ke Demc.
Since dah malam, Dr.Mazita pun dah balik, so the nurse je yang ada. so this time, Nurse je yang check dah dilate ke belum. Memang lagi teruk from semalam. Somehow rasa dia macam koyak2 kan je pangkal rahim ku. Darah seriously lagi banyak keluar compared to semalam :( Masa ni teringat cakap Mama, cause the reason dia tak bagi pergi Demc, takut this thing happen la. but at least dah tahu dah dilate 2cm. Nurse suggest suruh admit since dia rasa dah ada progress. After alot of careful thinking, we said we want to admit the next morning. For me, siapa nak duduk hospital awal2 kan? :P So, balik rumah for Maghrib prayer, then off to Subang Parade nak exercise jalan2..bagi cepat lagi dilate. And masa kat SP, lepas jalan2, tetiba rasa teringin nak makan DoubleCheeseburger & Mcflurry Milo, tapi nak Chocolate Sundae gak, so Helmi terpaksa cancel his niat nak makan his favourite Mcflurry Connetto Choc...and the best part was, orang tu bagi Mcflurry OREO! since nak jugak Mcflurry Milo, he ordered another one, and yes lah, i ate both Mcflurry Milo & Chocolate Sundae! :) And since dah kenyang, we tapau Doublecheeseburger & put it in the fridge. the next thing i know, Papa ate it for supper. LOL (sorry had to stop now cause nak kejut kan Noah..it's susu time! heh)

3 comments:

nana said...

ly, sambung le...best plak baca cite kau..hehe..

Anonymous said...

hi... nak tumpang tye dr mazita ok x??? ;p igt for my 2nd pregnancy nak amik die i/d dr siti @ SMC... nak try building bru heheheheh

My Name is what..? said...

Na, aku dah karang, tp x abis..nanti ek..hehe

Dr Mazita ok sgt..masa tgh bersalin tu, dia paling byk bg support n semangat! :) tp dia cakap lepas, xde tapis2..kalau dia rasa badan naik, dia suruh control makan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...