The greatest things about puasa :
1. Perut tak nampak mcm 5 months preggers! ;) you can walk like nobody else's business.
2. Save $$$ like seriously! I only spent RM9.50/one meal yesterday for break fast and alhamdulillah...super kenyang! burrrrppp!
3. I feel like time flies sooo quickly. Do youguys feel that too?
4. Rasa lega sangat! Macam satu beban yang dah kurang. Padahal, takde la beban sangat :(
The not so that great about me puasa :
1. Kadang2 bangun rasa tekak haus lah, terasa nak korek hidung lah padahal hari-hari lain takde pun camtu :P
2. Takde rasa nak poo poo..why ah?
3. Too lazy to do anything, too lazy to walk, too lazy to talk! bila nak buat sesuatu rasa penat. padahal bila buat betul2 takde la penat mana pun!
4. Rasa mengantuk masyaAllah! Rasa nak tidur je sampai Maghrib!
but then again, it's all in your mind! Sebenarnya semua orang boleh puasa. even baby pun (macam baby Diana, yg selalu kena puasa sebab nak operate..huhu) tapi terpulang pada diri sendiri nak handle puasa tu mcm mana. Yang penting kena Niat! Kalau dah niat, lagi senang je puasa tu.
Ingat lagi diri sendiri tak berjaya puasa penuh sebab hari ke-2 pada bulan puasa dah bleeding. so tak puasa 10hari sebab risau kan baby..padahal baby ok je. Mommy je lebih2 :P
if all goes well, i have 4 more days left to puasa..and after that insyaAllah nak try puasa sunat. nak gi gym dah malas sebab takde kesempatan pun. hopefully puasa boleh ajar perut Mommy yg super besar ni untuk kembali ramping seperti 10 tahun yang lalu..aminnn ;)
No comments:
Post a Comment